Combinatiedeklaag

Asfalt bedrijfsvloeren en wegen worden op veel locaties erg zwaar belast. Dit gebeurt o.a. door stop- en optrekbewegingen van zwaar verkeer, het langdurig plaatsen van containers (statische belasting) of het afstempelen van kranen (puntbelasting).

Combinatiedeklaag: het probleem

Wanneer de belasting te lang duurt of te groot is, zal het asfalt indrukken en vervormen. Hierdoor ontstaan ribbels en geulen. Bij warm weer wordt dit effect nog groter.

De oplossing voor een combinatiedeklaag

Vogel B.V. heeft samen met betonmortel leverancier MEBIN en hulpstoffenleverancier Cugla een speciale penetratiemortel voor ZOAB (Zeer Open Asfalt Beton) ontwikkeld. Door het toepassen van speciale polymeren en super-plastificeerders in de speciale betonmortel ontstaat een zeer dunne mortel. Deze mortel dringt na het aanbrengen op ZOAB volledig in de ondergrond en alle holle ruimtes in het asfalt worden gevuld met deze penetratiemortel. Het zogenaamde slammen van het asfalt.

Na uitharding van de penetratiemortel (ca. 24 uur) ontstaat een goede, dichte en sterke deklaag. Deze laag beschermt het oppervlak zodat het bestand is tegen zwaar en intensief gebruik. De dikte van deze deklaag varieert tussen de 40 en 80 mm.

Een combideklaag wordt dus in twee arbeidsgangen aangebracht:

  1. De ZOAB laag
  2. Aanbrengen penetratie laag.

Indien gewenst kunnen wij voor u het gehele werkpakket verzorgen. Vogel B.V. is gespecialiseerd in actie2: het dicht slammen van het asfalt.

Aangebrachte combinatiedeklaag

De voordelen van een combinatiedeklaag

  • Grote dagproducties mogelijk.
  • Uitvoerbaar direct aansluitend na het asfalteren.
  • Uw weg of terrein kan snel weer opengesteld worden na onze werkzaamheden.
  • Geen dilataties nodig.
  • Hoge weerstand tegen statische belastingen.
  • Hoge weerstand tegen puntbelastingen.
  • Zeer slijtvast. Onze adviseurs helpen u graag verder bij vragen over uw combinatiedeklagen.